zondag 26 december 2021

Kerststalletje 2021

Elk jaar maak ik een kerststalletje. Dit jaar had ik koekjesvormwn gezien waarmee ik een kersttafereeltje kon maken. Het was een SVG- bestand voor de 3d printer, dus ik heb manlief even lief aan gekeken en gevraagd of hij de uitsteekvormen voor mij wilde printen (bestand: Nativity cookie cutter set)

Tot zover ging alles goed. Op internet had ik een recept voor gingerbreadkoekjes opgezocht en alle ingrediënten had ik ingeslagen. Vandaag heb ik het deeg gemaakt en de koekjes uitgestoken met de mooie uitsteekvormen. Ook dat ging nog helemaal goed. 

In de oven zag ik het al verkeerd gaan. De koekjes zetten teveel uit en hervormden. Toch nog een poging gedaan om alles in elkaar te zetten:


Volgens jaar een nieuwe poging met gewone koekjesdeeg, icing en kleurstoffen. Hoewel de vorm mislukt is, smaken de koekjes lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten