zondag 14 juni 2020

Huishouden plannen.

Het is een publiek geheim dat mijn huishouden en ik niet de beste vrienden zijn. Ik heb een hekel aan herhaling niet qua werk, maar qua huishouding....afschuwelijk, elke keer hetzelfde schoonmaken. Nu ik al een tijdje thuis zit, heb ik me helemaal op mijn huishouden gestort.....tja, je moet wat. Bijna alle kasten zijn leeg gehaald en opgeruimd. Ondertussen nadenkend hoe ik dat straks ga doen als ik weer aan het werk ga. 

Op internet kwam ik een korte challenge plannen tegen. Het was een sessie van 5 video's en ik moet zeggen dat ik alleen de eerste 2 sessies heb gekeken.

Uit de eerste 2 sessies kwam het volgende naar voren:

- schaf een notitieboekje aan.
- stel 4 doelen per dag en kijk of deze doelen haalbaar zijn.

Dit was voor mij al voldoende. 

Ik heb een zeer eenvoudig notitieboekje aangeschaft, waarbij allerlei knutselideeën alweer door mijn hoofd gingen. Met vinyl maakte ik de tekst. Zo maakte ik van een eenvoudig notitieboekje toch iets wat niemand heeft. 



Elke ochtend schrijf ik er 4 klusjes in. Klusjes die gedaan zijn, worden afgevinkt. Klusjes waar ik niet aan toe kom (onvoorzien), worden doorgeschoven naar de volgende dag. In het weekend worden er geen doelen gesteld. Elk klusje dat ik dan doe is mooi meegenomen.
Voor nu werkt het, ik ben benieuwd of het straks ook werkt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten